این مقاله ، چکیده ی تجربیات فردی است که از سن بسیار کم در فضاهای مختلف دی‌جی کرده است :

من یک معتقد حقیقی به واقع گرایی هستم. تجربه همیشه بهترین استاد است. شروع کردن به عنوان یک دی جی کلاب در سنین نوجوانی و گذراندن بیشتر وقت زندگی در آخر هفته ها به صورت پشت سر هم در استیج دی جی بیشترین فعالیتی بود که در نوجوانی انجام دادم و زمانی که شروع به دی جی کردن به عنوان یک دی جی کلاب کردم موقعی بود که زمان زیادی برای انجام اشتباهات فراوان داشتم.

دی جی های جدید همگی زمان اولین اجرای عمومی‌شان برای تجربه کردن انواع گوناگون موانع خود را آماده می‌کنند. اما در این مقاله ما 5 مورد از اشتباهات مشترکی که دی جی های جدید در صحنه ی کلاب مرتکب می شوند را بررسی کرده و می گوییم که چطور باید از انجام آنها دوری کنند.


اشتباه اول : فقط داشتن ترک های روزِ جدید برای پلی لیست

اشتباه اول : فقط داشتن ترک های روزِ جدید برای پلی لیست جدا کردن

بسیاری از دی جی های جدید به اشتباه بر این باورند که به طور مداوم داشتن یک مجموعه ی کامل از آخرین موسیقی‌ها خیلی مهم است. در حالی که این برای شکستن رکورد‌های جدید عالی است و اگر دارای یک مجموعه‌ی تازه از موسیقی‌های کاملا جدید می‌باشید، شما باید درباره‌ی عکس العملی که آن موسیقی از خود در سالن رقص بروز می دهد نیز واقع بین باشید.

واقعیت این است که بسیاری از مردم در بیشتر کلاب‌های شبانه اندازه‌ای که ما درگیر موسیقی می‌شویم،  درگیر آن  نمی شوند. بسیاری از موسیقی‌هایی که امروزه تولید می شوند یک بار مصرف می باشند. بیشتر دی جی‌های کلاب به ناچار موسیقی‌هایی را انتخاب می کنند که امتحان خود را در طول زمان پس داده باشند به جای اینکه همیشه به دنبال این باشند که چه ترکی جدید آمده است.

تنها صحنه‌های موسیقی زیر زمینی از این قانون مستثنی هستند. اما حتی در میان زیر سبک‌ها و کلاب‌های شبانه‌ی منحصر به فرد، تعداد کمی هستند که بتوانند قدرت ترک‌های کلاسیکی که قبلا امتحان خود در هر سالن رقصی پس داده اند را انکار کنند.

اشتباه دوم : توجه نکردن به جمعیت

اشتباه دوم : توجه نکردن به جمعیت

هنگامی که به عنوان یک دی جی کلاب شروع کردم، به خاطر می‌آورم که فکر می‌کردم که من می‌توانم خیلی برای دبیرستانی‌ها جذاب باشم. من تمایل داشتم تا در طول زمان هر نوع آهنگی را امتحان کنم ، به جای اینکه همه‌ی موسیقی‌های جدید تبلیغاتی که داشتم را به یک باره به نمایش بگذارم. ممکن بود انجام این کار در هر نوع مختلف از تنظیمات جوابگو باشد، اما من تمایل داشتم که در طول زمان آنها را به نمایش بگذارم.

این کار ممکن است برای بسیاری از مکان‌ها مناسب باشد، اما برای اکثر کلاب‌ها که به سمت جریان اصلی حرکت می کنند، یافته‌های جدید شما ممکن است کاملا موضوع جذابی باشد، اما برای مثال در یک جشن عروسی ساقدوشان عروس به تمایلات و مجموعه‌های جدید موسیقی شما اهمیت چندانی نمی دهند و بیشتر به فکر تدارکات هستند و به احتمال زیاد انتظار موسیقی‌های بیشتر شنیده شده را دارند.

اشتباه سوم : استفاده ی نا مناسب از رسانه های اجتماعی

 اشتباه سوم : استفاده ی نا مناسب از رسانه های اجتماعی

این لزوما به سود یک دی جی جدید نیست که تمام جزئیات سفرش را به صورت آنلاین اعلام کند. مطمئنا شروع صحبت کردن در فیسبوک می تواند سرگرم کننده کننده باشد، اما این کار باید با میانه روی مراقبت شده‌ای انجام شود. قرار دادن هر جنبه‌ای از کسب و کار شما در رسانه‌های اجتماعی به طور کلی به نظر بسیار غیر حرفه ای می‌آید. موفق‌ترین دی جی ها از این سیستم پلتفرم ها برای ارتباط با مخاطبان استفاده می کنند و شهرت خود را به عنوان یک هنرمند ترویج می کنند. آنها از این رسانه ها به عنوان فرصت برای بحث در مورد “ایده های مریض برای یک رویکرد روتین و جدید”  استفاده می کنند. خیلی سخت است که خودتان را بیش از حد درگیر رسانه ها کنید، مانند کسی عمل نکنید که هدلاین است ولی خودتان فقط ماهی یک بار به جشن یا مهمانی می روید.

اشتباه چهارم : آشنا نبودن با ابزار دی جی استاندارد

اشتباه پنجم : دریافت سود جذب شده توسط دارندگان حریص کلاب

زمانی که شروع به دی جی کردن کرده بودم این بزرگترین اشتباهی بود که من خیلی در آن مقصر بودم. این کاملا منطقی است که انتخاب‌های جدید برای شروع می تواند یک کنترلر با قیمت خوب باشد که با فشار مالی روبرو نشوید. اما باید در نظر داشت که ابزار‌های منتخب شما چطور در توانایی و خلاقیت شما در هنگام پخش در مکان‌های مشخص تاثیر گذار خواهند بود.

هر مکانی دارای فضایی برای ابزار متفرقه یا کنترلر‌های بزرگ شما نمی‌باشد. در کلاب‌های بزرگ، تکنسین های صوتی واقعا از اینکه دی جی های جدید در اطراف ابزار دی جی کلاب می چرخند و آنها را بر روی میز دی جی بازچینی می کنند بیزار هستند. با توجه به تجربه‌ی من در اینجا تمایل به استاندارد‌هایی وجود دارد که در میان رویداد‌های کلاب‌های مختلف با توجه به سبک موسیقی متغییر است. در بسیاری از سبک‌های آزاد در آمریکا و اروپا دی جی‌ها از یک میکسر سراتو به همراه دو ترن تیبل استفاده می کنند و برای کلاب هایی که بیشتر بر روی سبک های هاوس و تکنو تمرکز دارند CDJ و میکسر پایونیر استفاده می شود.

اشتباه پنجم : دریافت سود جذب شده توسط دارندگان حریص کلاب

من عاشق پلی کردن در چندین رویداد در سال هستم تا بتوانم به یک کارمای خوب و سود مالی برسم. اما متاسفانه بسیاری از دی جی های جدید آماده‌ی پذیرفتن مراسم‌هایی هستند که بتوانند به عنوان یک رویداد عادی به صورت رایگان برای افراد موسیقی پخش کنند. بسیاری از مالکان کلاب‌ها، دی جی های جدید را ترغیب می‌کنند تا برای ترویج دادن نام آنها، اجازه بدهند تا آنها بیایند ولی به صورت رایگان در کلاب پلی کنند و پس از مدتی که آنها هنر خود را ارائه دادند با نرخی بسیار پایین‌تر آنها را مجاب به پلی کردن در همان کلاب کنند.  این کار باعث توقف رشد شما می شود. مراقب باشید با این ترفند‌ها و ارائه دادن استیج برای اجرای آزاد ارزش هنر خود را کم نکنید، این کار به صورت فنی باعث خلاقیت می شود اما پرداخت نشدن مزد باعث سرخوردگی شما می شود و رایگان خدمت دادن از پیشرفت هنر شما جلو گیری می کند.

 

منبع دی جی سنتر : هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.
5 اشتباهی که دی جی های جدید مرتکب می شوند و باید از انجام آنها اجتناب کنند
اشتباه اول : فقط داشتن ترک های روزِ جدید برای پلی لیست جدا کردناشتباه دوم : توجه نکردن به جمعیت اشتباه سوم : استفاده ی نا مناسب از رسانه های اجتماعی اشتباه چهارم : آشنا نبودن با ابزار دی جی استاندارداشتباه پنجم : دریافت سود جذب شده توسط دارندگان حریص کلاب
1.8به این مقاله امتیاز بدهید .
امتیاز
نمره خوانندگان از 9 رای