اگر شما به تازگی قصد خرید یک سینتی سایزر را کرده‌اید، احتمالا متوجه شده‌اید که دنیای سینتی سایزرها به همان اندازه‌ی هیجان انگیز بودنشان، خیلی گسترده نیز می‌باشد. اگرچه شاید هیچ کس به آن صورت از انتخاب اشتباه خود ناراضی نباشد اما برای جلوگیری از یک انتخاب اشتباه مشخص کردن لیست موارد مورد نیاز شما از یک سینت تقریبا کاری دشوار می‌باشد.
ما در این مقاله برخی از مواردی را که برای تصمیم گیری در مورد انتخاب و خرید اولین سینتی سایزر خود باید در نظر بگیرید را به شما معرفی می‌کنیم. ما همچنین چند مورد از بهترین سینتی سایزرهای مبتدی را در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم تا انتخاب راحت‌تری داشته باشید و در تصمیم گیریتان به شما کمک کنیم.
برخی اصطلاحات سینتی سایزری که شما باید بشناسید:
در ابتدا ما به صورت خلاصه برخی از اصطلاحات مشترک در میان سینتی سایزرها را به شما توضیح می‌دهیم و می‌گوییم که کار این اجزا چه می‌باشد. همچنین بسیاری از سینت‌های خاصی که شما با آنها روبرو می‌شوید مملو از ویژگی‌های مختلفی هستند که در این مقاله در حد آشنایی شما با آنها نگاهی می اندازیم زیرا اگر این اولین باری است که به سراغ یاد گرفتن علم سنتز صداسازی می‌روید، آشنایی با این اصطلاحات اساسی نقطه‌ی خوبی برای شروع می‌باشد.

Oscillator/Voltage Controlled Oscillator (VCO)

نوسانگر یا Oscillator : سینت شما یک موج الکتریکی ساده‌ی Sine (سینوسی)، Saw (اره‌ای)، Square (مربعی) یا Triangle (مثلثی) را تولید می‌کند که به اسپیکر‌ها ارسال می‌شود و به صدا تبدیل می‌شود. یک نوسانگر کنترل ولتاژ VCO یکی از اجزای سینت است که می‌تواند گام‌های مختلفی را بر اساس ولتاژی که به داخل آن می‌آید تولید کند که تعیین کننده‌ی فرکانس آن می‌باشد. رهاسازی یک نت MIDI یا فشردن یک کلید کیبورد بر روی سینت تغذیه رسان ولتاژهای مختلف به داخل VCO می‌باشد بنابراین بر روی گامی که پخش خواهد شد تاثیر می‌گذارد.

Voltage Controlled Filter (VCF)

قبل از اینکه سیگنا‌ل‌های الکتریکی تولید شده توسط نوسانگر به VCA و بعد از آن به اسپیکر‌های شما ارسال شوند، آنها باید از VCF عبور کنند، که باعث حذف کلیه‌ی فرکانس‌هایی می‌شود که از یک فرکانس خاص بالاتر یا پایین‌تر باشد.

Voltage Controlled Amplifier (VCA)

پس از VCF سیگنال برای تقویت به VCA هدایت می‌شود. در این روش، به صورت مشابه از یک ناب استفاده می‌شود. آن می‌تواند به عنوان یک دروازه (Gate) به کار گرفته شود، و زمانی که یک کلید کیبورد را رها می‌کنید به جای اینکه صدای نوسانگر به طور دائمی پخش شود، سیگنال را متوقف می‌کند.

Low Frequency Oscillator (LFO)

یک نوسانگر فرکانس پایین تولید کننده‌ی فرکانس‌های پایین یعنی صداهای بم می‌باشد، که به اکثرا زیر ۲۰ هرتز بوده و پایین‌ترین فرکانسی را تولید می‌کنند که انسان می‌توان آن را بشنود و اغلب برای مدوله کردن (سوار کردن و تنظیم سیگنال‌های مختلف با هم) دیگر اجزای سینت مانند VCO، VCA یا VCF استفاده می‌شود.

ADSR Envelope

انولوپ ADSR شما مسئول کنترل کردن حجم یا ولوم VCA از طریق پارامتر‌هایش می‌باشد که این پارامترها شامل Attack برای تعیین نقطه‌ی شروع صدا، Decay برای تعیین زمانی که طول می‌کشد تا نت به پایداری برسد، Sustain ولوم یا حجم ثابتی که نت بعد از Decay تا قبل از منتشر شدنش در آن باقی می‌ماند، Release نقطه‌ای است که نت در آنجا پایان می‌یابد و می‌تواند حتی ادامه پیدا کند و منتشر شود تا حجم صدا به آرامی کم شود.

Monophonic در مقابل Polyphonic

یک سینتی سایزر مونوفونیک تنها می‌تواند یک نت را در یک زمان پخش کند، در حالی که یک سینت پُلیفونیک توانایی پخش چندین نت در یک زمان را دارد. سینت‌های مونوفونیک نسبت به سینت‌های پلیفونیک اغلب کوچک‌تر و ارزان‌تر می‌باشند به خصوص زمانی که دستگاه‌های پلیفونیک‌ آنالوگ هم باشند شامل مدارات پیچیده‌تری هستند که قیمت آن را افزایش می‌دهد، اما شما اگر تمایل داشته باشید به سمت سینت‌های دیجیتال بروید می‌توانید گزینه‌های مقرون به صرفه‌تری هم پیدا کنید.

MIDI

رابط دیجیتالی ابزار موسیقی (Musical Instrument Digital Interface) یا همان اصطلاح MIDI نام مشابهی است که برای یکی از انواع اتصالات برای مکالمه برای نرم‌افزار‌های میزبان و DAW، کامپیوتر، سینت‌ها، درام ماشین‌ها و دیگر سخت‌افزارها می‌باشد و نوعی زبان برنامه نویسی است. برخی سینت‌های vintage ممکن است با تکنولوژی MIDI سازگار نباشند، اما برخی قطعات جانبی وجود دارند که شما می‌توانید خریداری کرده و سینت خود را با DAW یا دیگر سینت‌ها تنظیم کنید.

آنالوگ یا دیجیتال؟

اگر شما در مرحله‌ی بعد از خرید اولین سخت‌افزار سینتی سایزری خود می‌باشید، ممکن است با بحث آنالوگ یا دیجیتال روبرو شوید. همانطور که نظر همه در این مورد متفاوت است، بسیاری از آهنگ‌سازان و نوازندگان سینت اصرار دارند که صدای سینت های آنالوگ گرم‌تر و قابل اعتمادتر به نظر می‌رسد برخی دیگر می‌گویند که تفاوت چشم‌گیری بین آنالوگ و دیجیتال به گوش نمی‌آید.
از لحاظ صوتی چیزی که مورد توجه قرار می‌گیرد اولویت‌ها و ترجیحات شخصی می‌باشد. اما اگر این اولین سینت شما باشد و اولِ کار شما باشد، ما به شدت سینت آنالوگ را به شما پیشنهاد می‌کنیم و این پیشنهاد برای این است که سینت‌های آنالوگ به طور ذاتی تمایل به بصری بودن برای یادگیری بهتر و ساده بودن دارند. همانطور که گفته بودیم ما لیستی از بهترین سینت‌های آنالوگ و دیجیتال مبتدی و مقرون به صرفه‌ی آنالوگ و دیجیتالی را برای شما آماده کرده‌ایم تا انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

آنالوگ

Korg Volca Keys: این سینت در سال ۲۰۱۴ عرضه شد و یک تحول در بازار سینت‌های آنالوگ ایجاد کرد و برای نوازندگان این امکان را فراهم کرد تا حالت‌های مختلف پخش مانند Unison، 5th matching و مدولاسیون حلقه را ارائه دهند. The Volca Keys از MIDI نیز پشتیبانی می‌کند که اگر برنامه‌ی خرید چندین سینت دیگر برای تکمیل تنظیمات خود را هم داشته باشید، بسیار مناسب است.

Arturia MicroBrute: این سینت برادر کوچک‌تر Minibrute از کمپانی Arturia بوده که شامل بسیاری از صداها و مشخصات مشابه آن در یک ابعاد کوچکتر و قیمت مناسب‌تر می‌باشد. سنتز صدا‌‌سازی آن نه تنها توسط نوسانگر‌های Saw، Square و Triangle پشتیبانی می‌شود بلکه پردازش بیشتری را نیز انجام می‌دهد که شامل Ultrasaw، Detune و پرپشت کردن موج Saw، مدولاسیون عرض پالس برای موج Square و یک متالیزر برای ترسیم زنگ صدا از موج Triangle معمولا خفیف. MicroBrute همچنین دارای یک فیلتر، یک مدار ستروشن و یک مدار پچ برای اعمال مدولاسیون و یک کنترل CV می‌باشد که امکان کار به همراه ابزار ماژولار را برای شما فراهم می‌کند.

Korg Minilogue: اگر شما قبلا تجربه کار کردن در رابطه با سینت‌های سخت‌ افزاری و نرم‌افزاری داشته باشید، باید بودجه‌ی بیشتر و لیست نیازمندی‌های بیشتری را در خود شناسایی کرده باشید، بنابراین شما باید حتما به سینت Minilogue نگاهی بیاندازید، آن یک سینت پلیفونیک ۴ صدائه به همراه ویژگی‌های قدرتمند مانند استپ سکوئنسر ۱۶ پله‌ای، افکت Delay آنبورد سبک نوار، LFO بسیار کارآمد و انولوپ VCA اختصاصی در میان دیگر ویژگی‌ها…

دیجیتال

Teenage Engineering PO-20 Pocket Operator Arcade: ما تقریبا همه‌ی سینت‌های این سری از محصولات کمپانی Teenage Engineering را می‌توانیم به شما پیشنهاد کنیم و باقی آن بستگی به نیاز شما دارد. اما مدل P-20 جذاب‌تر می‌باشد. آن یک سینت دیجیتال کوچک و ارزان قیمت است که به نوازندگان اجازه‌ی سکوئنس کردن ضرب‌های ۸ بیت و ملودی‌ها را با استفاده از ۱۶ افکت داخلی خودش می‌دهد، آنها با دیگر سری‌های خود به راحتی سینک می‌شوند و می‌توانند در داخل نرم‌افزاری مانند ایبلتون لایو ضبط شوند.

Bastl Instruments Kastle: اگر شما به محصولات سخت‌افزاری و منحصر به فرد و کم حاشیه‌ی کمپانی Bastl علاقه داشته باشید، Kastle یک سینت مقرون به صرفه‌ی مبتدی از این کمپانی است. Kastle یک سینت دست‌ساز و ماژولار با اندازه‌ی کوچک است که شامل دو پورت برای برقراری ارتباط با دیگر سینت‌ها، ژنراتور ولتاژ پله‌ای به همراه حالت‌های لوپ تصادفی ۸ و ۱۶ پله‌ای و یک نوسانگر پیچیده به همراه سه حالت سینت، LFO و کنترل شکل موج، بسیاری از کاراکترهای Lo-Fi و یک نقطه‌ی ورودی جالب برای مادولار می‌باشد.

Roland AIRA TB-3 Touch Bassline: این یک سینت الهام گرفته شده از سینت بیس TB-303 می‌باشد، TB-3 شامل یک بانک از ۲۶ صدای مدل‌سازی شده از مدار TB-303 می‌باشد، همچنین دارای سه بانک دیگر با صدای لیدها، بیس‌ها و افکت‌های جدید می‌باشد. این سینت به سادگی با DAW شما ادغام می‌شود و همچنین می‌تواند به عنوان رابط صوتی/MIDI USB با دو ورودی و دو خروجی نیز عمل کند. اگر شما به دنبال یک Synth دیجیتالی پر قدرت هستید اما بودجه‌ی زیادی ندارید می‌توانید این سینت را انتخاب کنید.

منیع دی‌جی سنتر هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.
راهنمای خرید سینتی سایزر
3.9به ابن مقاله امتیاز بدهید !
امتیاز
نمره خوانندگان از 2 رای