ریسک کردن درهنگام دی جی کردن ترسناک است. ممکن است شما در هنگام میکس دو ترک با انجام کارهای اضافه یا اشتباه،  انتقال صحیح بین ترک‌ها را از ببرید. اما شاید مخاطبان و شنوندگان متوجه اشتباه شما نشوند یا افرادی که اجرای شما را به صورت آنلاین تماشا می‌کنند به دلیل انتخاب ترکی اشتباه از شما حس منفی پیدا کنند. به این دلایل، بسیاری از دی جی ها از ریسک کردن و جلب توجه کردن زیاد در هنگام میکس صرف نظر می‌کنند و این کار را محتاطانه انجام می‌دهند، یعنی فقط زمانی که احساس می‌کنند که مطمئن هستند می‌توانند متوجه شوند که زمان میکس کردن و رفتن به آهنگ بعدی فرا رسیده است ترک‌ها را میکس می‌کنند. تا از اختلال صوتی تا حد ممکن جلوگیری کنند.
اما این دقیقا همان کاری است که به نظر می‌رسد دی جی های بزرگ باید انجام دهند. دی جی های بزرگ همیشه تمایل دارند که حد و مرز‌ها را جا به جا کنند. برای یک دی جی هیچ احساسی فوق العاده تر از این کار نیست صورت افرادی را ببینند که با شنیدن آهنگی فکر کنند که آن را دوست ندارند ولی پس از مدتی ناگهان شوکه شوند و از آن خوششان بیاید. دی جی ها برای دیدن چنین لحظاتی زندگی می‌کنند، دی جی‌های بزرگ پلی کردن موسیقی را کاری ساده نمی‌دانند و همیشه به دنبال محقق کردن احتمالات ممکن و فرصت‌ها می‌باشند.
یک ست دی جی کاملا از پیش برنامه ریزی شده را به همراه نور‌ها و ویژوال‌هایی تصور کنید که با موسیقی سینک هستند. این کار بسیار جذاب است, اما برای امتحان کردن در یک ست که کاملا از قبل برنامه ریزی شده است کار درستی نمی‌باشد، مخصوصا زمانی که در یک فستیوال EDM باشید و هوا آفتابی باشد امتحان کردن نور و ویژوال مردم را خسته می کند. مشکل به این علت است که تجربیاتی مانند این ها زمان خیلی کمی را برای بداهه کاری باقی می گذارد، چون ناشناخته بوده و خطرناک است.
مردم همیشه به دنبال هیجان بیشتر و خطر کردن هستند، به همین دلیل است که مردم دوست دارند به جنگل بروند تا در جایی غریب و پر خطر به موسیقی گوش دهند و این همانند همان صد‌ها نفری است که در صف‌های طولانی کلاب‌ها می‌ایستند اما آنها می خواهند که به یک سالن کم نور وارد شوند تا در تاریکی با صدای موسیقی برقصند. بنابراین ریسک و خطر کردن جذاب است.

غافل گیر کردن جمعیت

شما برای پلی کردن سبک خاصی از موسیقی شناخته شده اید، شاید شما یک دی جی سبک Tech House باشید که به دلیل میکس‌های غافلگیرانه‌ی بدون توقف شناخته شده باشید. جمعیتی که تکنو دوست دارند ممکن است با یک برش کوتاه از ترک‌های هنرمندان برتر به وجد بیایند، در غیر اینصورت به دیگر ترک‌ها در سالن رقص توجه چندانی نمی‌شود.
ما این را “تغییر حرارت رنگ اتاق” می‌نامیم و این یک روش فوق العاده برای متمرکز کردن دوباره‌ی مخاطبان شما و جذب توجه آنها می‌باشد. اما این کار فقط در مورد سوپرایز کردن مخاطبان نیست، تمام این هنر به نحوه‌ی تزریق کردن  ترک ‌ها بستگی دارد، و آن کار باید با روشی خوشایند، فنی و حرفه ای انجام شود.

در برنامه های خاص از میکروفون استفاده کنید

بسیاری از دی جی ها از میکروفون می‌ترسند و برای ترس شان دلایل خوبی دارند، چه می‌شود اگر که وسط صحبت کردن یک شکاف ذهنی ایجاد شود و فراموش کنید چه می خواستید بگویید؟ یا می‌گویند چه می‌شود که چیزی بگوییم و از سوی جمعیت پاسخی نشنویم؟ و یا چه می‌شود که پشت میکروفن با انرژی فریاد بزنند و اشتباهی نام یک شهر دیگر را بگویند؟ خرابکاری در پشت میکروفن می‌تواند بسیار شرم آور باشد، اما اگر دی جی عروسی یا مهمانی هایی هستید که افراد میان سال و کهن سال یا کودکان غالب جمعیت هستند همچنان به شما پیشنهاد می‌کنیم در مواقع نیاز این کار را انجام دهید. شما یک خواننده ی MC یا فلبداهه نیستید و مردم همگی این را می دانند. این کار باعث می‌شود تا در طول ست شما جای نفس کشیدن و استراحت وجود داشته باشد. البته در بعضی کلاب ها پشت میکروفن صحبت کردن ممنوع است و نباید این کار را انجام دهید.

سبک های دیگر میکس کردن با ترکیب های هموار را کشف کنید

ترکیب هموار و نرم یک ترک با ترکی دیگر خوب است، اما اگر شما در طول یک ست همه‌ی میکس‌های خود را به این صورت، یعنی میکس کردن اینترو یک ترک با اوترو ترک دیگرانجام دهید، می‌تواند خیلی زود کهنه و تکراری شود، مخصوصا زمانی که یک ست طولانی را پخش می‌کنید. من متوجه شده ام که هرچند وقت یک بار اگر که عصبانی باشم این کار را انجام می‌دهم. اما آن کار دوباره زود تکراری می‌شود و رقصنده‌های مقابل شما می‌توانند به این موضوع پی ببرند و باعث شوند که شما پشت میز احساس دلگرم کننده‌ای نداشته باشید.

“Break” یک آهنگ با استفاده از ترفندهای لوپ کردن، سمپلر/ سکوئنسر و اسکرچ کردن

در نهایت، یکی از ریسکی ترین کار‌هایی که شما امروزه می‌توانید در طول یک ست دی جی انجام دهید، این است که درزمان اجرا که شما در حال دی جی کردن هستید، یک میکس لایو با اجرای الِمان‌های آهنگسازی انجام دهید. این کار می‌تواند به معنی انجام برخی کار‌ها مانند استفاده از دک سوم و چهارم کنترلر دی جی یا استفاده از تنظیمات CDJ شما باشد که با لوپ کردن یک بخش از آهنگ و لایه بندی آن در بین ترکیبی  از دو دک دیگر که در حال پخش است جای داده شده و به صورت مناسب بیچ مچ شود. استفاده از یک CDJ یدکی برای رها کردن سمپل ها یا حتی اضافه کردن یک سمپلر یا سکوئنسر مانند Toriaz SP-16 / DJS-1000 یا رولند DJ-808 برای این کار مناسب می باشد. اسکرچ کردن و تردستی با Cue می تواند یک روش عالی اضافه کردن احساس “زنده” به ست‌های شما باشد و حتی شما را مانند یک اجرا کننده با مهارت و فوق العاده  جلوه دهد.

در نهایت
هیچ ریسک و خطری به وجود نمی آید اگر که شما از ابتدای شروع به کارتان محتاطانه پلی کنید، اما لازم است که شما شجاعت به خرج دهید تا کاملا محدودیت‌های خودتان را از بین ببرید و بتوانید کاملا قابلیت‌های خود را به عنوان یک دی جی آزاد کنید. نترس بودن، حس نکردن ترس نیست، بلکه یعنی اینکه با ترس هایتان رو به رو شوید.

منبع دی جی سنتر هرگونه کپی برداری پیگرد فانونی دارد.
چرا دی جی های بزرگ ریسک می کنند؟
4.0به ابن مقاله امتیاز بدهید !
امتیاز
نمره خوانندگان از 2 رای